CONTRACT DE COLABORARE PENTRU UNITATI TURISTICE
1. OBIECTUL CONTRACTULUI
Direct Booking permite Beneficiarului publicarea Ofertei Turistice
in portalul de rezervari online www.directbooking.ro in vederea
vanzarii si promovarii acesteia catre clienti. Beneficiarul
promoveaza prin portalul Direct Booking unitatile turistice
clasificate enumerate la Art. 2.
2 UNITATI TURISTICE AFILIATE LA DIRECT BOOKING
2.1 Urmatoarea unitate turistica este promovata in portalul Direct
Booking
Unitate turistica: ___________________________
Categorie: ______________________
Nume : _________________________
Adresa : _______________________________
Telefoane de contact : __________________________
Fax :______________________________
Email pentru confirmarea rezervarilor :
__________________________
3 DEFINITII
Pe lângă termenii definiţi oriunde în altă parte în acest
Contract, următoarele definiţii vor fi aplicate în acest Contract,
cu excepţia cazurilor când se precizeaza altfel:
"Website-ul directbooking.ro" sau "portalul Direct Booking"
înseamnă website-ul (accesibil si prin adresa
http://directbooking.ro) apartinand SC Direct Booking SRL.
"Oferta Turistică" înseamnă totalitatea informaţiilor publicate
(prezentare Unitate, camere, servicii si tarife, locuri
disponibile) in portal de către Unitate ce apar in Website-urile
publice ale Direct Booking şi în baza cărora Turiştii fac
rezervarea.
Modalitatea de plata "integral" inseamna ca Direct Booking va
incasa intreaga suma reprezentand contravaloarea serviciilor
turistice de la Turist, asa cum sunt ele afisate afisate in
portalul-ul Direct Booking, prin modalitatile de plata puse la
dispozitie de Direct Booking (numerar, card online, POS, transfer
bancar). Beneficiarul poate opta sau nu pentru aceasta modalitate
de plata conform Art. 4.2.2.
Modalitatea de plata "avans rezervare" inseamna ca Direct Booking
va incasa un avans in contul serviciilor turistice de la Turist asa
cum sunt ele stablite in prezentul contract. Beneficiarul poate
opta sau nu pentru aceasta modalitate de plata conform Art.
4.2.2.
Modalitatea de plata "la receptie" inseamna plata integrala a
serviciilor turistice de catre Turist se face la receptia Unitatii
iar Direct Booking nu va incasa de la Turist nici o suma
reprezentand servicii turistice, garantii sau alte taxe de
rezervare. Beneficiarul poate opta sau nu pentru aceasta modalitate
de plata conform Art. 4.2.2. In aceasa stituatie Direct Booking va
factura beneficiarului contravaloarea comisionului.
4 OBLIGAŢIILE BENEFICIARULUI
4.1 Informaţiile despre Unitate si Oferta Turistica
4.1.1 Informaţiile furnizate pentru a fi incluse pe portalul
Direct Booking trebuie să includă informaţii relative la Unitate
(incluzând fotografii şi descrieri), facilităţile şi serviciile
sale şi camerele disponibile pentru a fi rezervate, detalii despre
preţ (inclusiv toate taxele aplicabile, sumele impuse, suprataxe şi
onorarii) şi despre politicile cu privire la disponibilitate,
anulare şi neprezentare şi alte politici şi restricţii şi se vor
conforma cu formatele şi standardele oferite de Direct Booking.
Informaţiile hotelului nu trebuie să conţină niciun număr de
telefon sau fax sau adrese de e-mail sau de Skype/Twitter, cu
referire directă la Unitate sau la website-ul său, sau la
website-urile unor terţe părţi. Direct Booking îşi rezervă dreptul
de a edita sau de a exclude orice informaţie dacă ştie că este
incorectă sau incompletă sau dacă violează termenii şi condiţiile
acestui Contract.
4.1.2 Beneficiarul declara şi promite că Oferta Turistică este
mereu adevărată, exactă şi neînşelătoare. Unitatea este mereu
responsabil de un conţinut corect şi actualizat al Ofertei
Turistice, incluzând disponibilitatea suplimentară a camerelor
pentru anumite perioade sau orice evenimente sau situaţii
extraordinare ce limitează disponibilitatea camerelor (de exemplu
renovare sau construcţie în sau lângă clădire).
Beneficiarul va actualiza Oferta Turistică ori de cate ori este
necesar şi poate - în orice moment - să schimbe in portal preţul
camerelor sale disponibile pentru a fi rezervate, şi numărul sau
tipurile de camere disponibile.
La cererea Beneficiarului, Direct Booking poate actualiz tarifele
si disponibilitatea ofertei prezentate in portal.
4.1.3 Preţul afişat Turiştilor pe portalul Direct Booking va fi
inclusiv TVA, taxe de vânzare şi orice alte taxe, costuri şi
contribuţii (aplicabile la nivel naţional, guvernamental,
provincial, statal, municipal sau local) (în măsura în care
asemenea taxe şi contribuţii pot fi calculate în mod rezonabil în
avans fără alte informaţii).
4.1.4 Beneficiarul declara ca certificatul de clasificare emis de
Autoritatea Nationala de Turism este valabil la data semnarii
prezentului contract.
4.2 Disponibilizare şi Preturi competitive
4.2.1 Beneficiarul va publica in portalul Direct Booking preturi
competitive, ceea ce inseamna ca preturile publicate in portalul
Direct Booking sunt mai mici decat cele practicate de Beneficiar la
receptia Unitatii sau in mod direct pe website-ul propriu unitatii.
In cazul in care Turistul reclama verbal sau in scris Unitatii sau
Direct Booking ca pretul oferit pentru serviciile turistice
contractate prin Direct Booking este mai mare decat pretul oferit
de Unitate in mod direct, atunci Beneficiarul va rambursa
turistului diferenta in numerar, in servicii sau in produse, in
functie de dorinta Turistului.
4.2.2 Modalitati de plata acceptate
Modalitati de plata acceptate de Beneficiar pentru plata
serviciilor de catre Turisti
[ ] Plata "integrala"a serviciilor turistice in portalul de
rezervari Direct Booking
[ ] Plata unui "avans rezervare" reprezentand ____________ si
diferenta la receptia unitatii
[ ] Plata integrala "la receptie" a serviciilor turistice
Direct Booking isi rezerva dreptul de a dezactiva unilateral
optiunea plata integrala "la receptie" in portalul Direct
Booking.
4.3 Comision
4.3.1 Pentru orice rezervare făcută pe portalul Direct Booking de un Turist, Beneficiarul va plăti Direct Booking un Comision daca tarifele introduse sunt cu cedare de comision. Comisionul este de 7 % (inclusiva TVA) aplicat la valoarea de vanzare finala a serviciilor turistice in portalul Direct Booking.
Comisionul total per rezervare este egal cu procentul de comision stabilit mai sus aplicat la valoarea totala a serviciilor turistice achizitionate de turist afisate in portalul Direct Booking. Comisionul se percepe si in cazul platii unui avans la o rezervare pe care turistul a anulat-o si pentru care nu se mai ramburseaza penalitatea de anulare.
4.3.2 Beneficiarul nu va plati nici un comision daca tarifele furnizate sunt nete. Direct Booking isi rezerva dreptul de a aplica propriul comision peste tarifele nete ale furnizorului.
4.4 Plata Comisionului si a serviciilor turistice
4.4.1 Comisionul pentru rezervările dintr-o lună calendaristică
care conţin data plecării Turistului (programată) în acea lună,
pentru rezervarile efectuate cu plata integrala "la recepţie", va
fi facturat (cu excepţia anulărilor făcute prin (website-ul) Direct
Booking şi în conformitate cu politica de anulare a Unitatii) şi va
fi plătit în luna următoare în conformitate cu următorii
termeni:
(a) Facturile sunt procesate lunar şi vor fi trimise
Beneficiarului prin poştă, fax sau e-mail.
(b) Comisionul facturat pentru o lună se va plăti de către
Beneficiar în maximum 10 zile de la data facturii.
(c) Beneficiarul va plăti direct la Direct Booking prin transfer
bancar (către un cont bancar identificat in contract de Direct
Booking). Furnizoul va suporta toate costurile transferului
bancar.
4.4.2 Comisionul pentru rezervările achitate partial sau integral
in Website-ul Direct Booking va fi retinut de catre Direct Booking
la momentul efectuarii platii catre Beneficiar a diferenteti
datorate.
4.4.3 Pentru rezervarile efectuate cu modalitatea de plata "avans
rezervare", Direct Booking va transfera catre Beneficiar suma
platita de Turist (mai putin comisionul calculat conform art 4.3.1)
in termen de 5 zile lucratoare de la incasarea sumei de la Turist,
urmand ca diferenta sa fie incasata de Beneficiar de la Turist la
receptia Unitatii.
4.4.4 Pentru rezervarile efectuate in portalul Direct Booking cu
modalitatea de plata "integral", Direct Booking va transfera catre
Beneficiar suma platita de Turist (mai putin comisionul calculat
conform art 4.3.1) in termen de 5 zile lucratoare de la incasarea
sumei de la Turist.
4.4.5 În cazul unei dispute între Direct Booking şi Beneficiar (de
ex. cu privire la suma Comisionului), orice sumă nedisputată cu
privire la Comision va fi plătită în concordanţă cu termenii
acestui Contract, fără a ţine seama de statutul ori natura
disputei.
4.4.6 În cazul unei plăţi întârziate, Direct Booking îşi rezervă
dreptul de a pretinde dobândă penalizatoare in valoare de 0,3% pe
zi din valoarea plaţii întârziate, de a rezilia unilateral
prezentul Contract (suspendând Unitatea de pe website-uri) şi/sau
de a cere o garanţie bancară ori altă formă de securitate
financiară din partea Beneficiarului.
4.4.7 Direct Booking va plati Beneficiarului diferenta intre
valoarea sumei incasate de la Turist si valoarea comisionului,
suportand orice comisioane de incasare de la Turist si de transfer
bancar catre Beneficiar.
4.4.8 In cazul in care suma aleasa de Turist pentru plata
serviciilor este alta decat valuta in care sunt introduse tarifele
de catre Beneficiar in portal, atunci suma platita de catre Turist
catre Direct Booking se va calcula utilizand cursul BNR din ziua
confirmarii platii plus 2% pentru a acoperi fluctuatile de
curs.
4.5 Rezervare, Rezervarea Turistului, Reclamaţii
4.5.1 Când o rezervare este făcută de către un Turist in
website-ul Direct Booking, Unitatea va primi o confirmare prin
email (şi opţional prin alte metode) pentru fiecare rezervare
făcută prin intermediul Direct Booking care va contine informatiile
cuprinse in voucherul emis catre turist, modalitatea de plata,
serviciile rezervate si tarifele aferente, inclusiv tarifele de
vanzare si comisionul Direct Booking. Direct Booking nu este
responsabil pentru corectitudinea şi deplinătatea informaţiilor şi
a datelor furnizate de Turişti. Direct Booking nu este responsabil
pentru obligaţiile de plată ale Turiştilor legate de in situaţia in
care Turistul a optat pentru metoda de plata plata "la recepţie"
acceptata de Beneficiar. Unitatea este obligata sa verifice
situatia rezervarilor in portal pentru a procesa toate rezervarile
confirmate. Direct Booking nu este responsabilă pentru neprimirea
confirmarii prin email sau SMS catre Unitate din motive tehnice,
toate rezervarile fiind vizibile in portal.
4.5.2 Beneficiarul este obligat să accepte un Turist ca parte
contractuală şi să trateze rezervarea online în concordanţă cu
Oferta Turistică prezentată de către Website-uri în momentul în
care rezervarea a fost făcută, inclusiv orice informaţii
suplimentare şi/sau dorinţe făcute cunoscute de către Turist.
Turistul va prezenta la receptia unitatii un voucher emis de Direct
Booking ce contine informatii referitoare la : serviciile
contractate, perioada cazarii, numarul de persoane etc, precum si
modalitatea de plata.
4.5.3 În afară de preţurile, suplimentele şi (supra)taxele
prevăzute în rezervarea confirmată, Beneficiarul nu va solicita
clientului plata vreunei taxe pentru tranzacţie/administraţie sau
pentru folosirea oricărei metode de plată (ex. taxă pentru plata cu
card de credit).
4.5.4 Plângerile cu privire la produsele sau serviciile oferite şi
furnizate de Beneficiar sau cererile specifice făcute de către
Turişti trebuie rezolvate de către Beneficiar, fără mediere sau
intervenţie din partea Direct Booking. La discreţia sa, Direct
Booking poate oferi unui Turist servicii (de suport) pentru
clienţi, sau poate funcţiona ca intermediar între Beneficiar şi
Turist sau asista un Turist în orice alt mod în comunicarea sa cu
Beneficiarul sau împotriva acestuia.
4.6 Suprarezervare, anulare şi neprezentări
4.6.1 Beneficiarul va furniza camerele rezervate, iar în cazul în
care Beneficiarul nu este capabil să îşi respecte obligaţiile
prevăzute de acest Contract, indiferent de motiv, Beneficiarul in
cauză va informa Direct Booking cu promptitudine prin Serviciul
Clienţi (booking@directbooking.ro). Beneficiarul va depune cele mai
mari eforturi pentru a procura aranjamente alternative de o
calitate egală sau superioară, pe cheltuiala Beneficiarul in cauza.
În cazul în care nicio cameră nu este disponibilă la sosire,
Beneficiarul:
(a) va găsi cazare alternativă potrivită, de un standard egal sau
mai bun decât acela al Unității ce deţine rezervarea garantată a
Turistului; şi
(b) va furniza transport gratuit la hotelul alternativ pentru
Turist şi ceilalți membri ai grupului său care sunt prevăzuţi în
rezervarea garantată a Turistului.
4.6.2 Pentru anulările făcute de Turiști pentru rezervarile cu
modalitatea de plata "la receptie", Direct Booking nu va plati
Beneficiarului contravaloarea taxelor de anulare.
4.6.2 Pentru anulările făcute de Turiști pentru rezervarile cu
modalitatea de plata "integral" sau "avans rezervare" pentru care
Direct Booking a virat suma incasata de la Turist catre Beneficiar,
Beneficiarul are obligatia de a restitui suma incasata catre Direct
Booking, mai putin taxele de anulare, pentru a fi restituita
Turistului.
4.6.3 Politica de anulare pentru rezervarile efectuate cu
modalitatea de plata "integrala" catre Direct Booking si "avans
rezervare" este: ..........
4.6.4 Daca rezervarea este anulata inainte de check-in cu
......... ore, Turistului nu i se va percepe nici o taxa de anulare
iar suma incasata de la Turist va fi restituita integral, cu
exceptia comisionului Direct Booking.
4.6.5 Direct Booking nu are nici o obligatie fata de Beneficiar in
cazul in care Turistul nu se prezinta la Unitate in cazul
rezervarilor cu plata "integrala" la receptie.
5 DREPTURI ŞI OBLIGAŢII ALE DIRECT BOOKING
5.1 Direct Booking poate să acorde drepturi de difuzare, să pună
la dispoziţie, să dezvăluie şi să ofere Oferta Turistica şi oferte
speciale făcute disponibile de către Beneficiar pe alte website-uri
sau în colaborare cu firmele afiliate in vederea promovarii
ofertelor puse la dispozitie de Beneficiar.
5.2 Date despre clienţi şi comentariile turistilor
5.2.1 Direct Booking îi va transmite sau îi va face disponibilă
Beneficiarului rezervarea făcută de un Turist la una din Unitati,
rezervare ale cărei detalii vor include data sosirii, numărul de
nopţi, tipul camerei (inclusiv preferinţa pentru cameră de fumători
(în cazul disponibilităţii)), tariful camerei, servicii optionale
contractate, numele Turistului titular, adresa, şi alte astfel de
solicitări speciale făcute de către Oaspete.
6 GARANŢII ŞI ÎNDATORIRI
6.1 Cu exceptia situațiilor prevazute explicit in Contract,
obligaţia maximă a unei Părţi faţă de cealaltă împreună cu toate
revendicările făcute unei părţi sub sau în legătură cu acest
Contract în termen de 1 an nu trebuie să depăşească comisionul
total primit sau plătit de o Parte în anul precedent, sau 10.000
EUR (in cazul in care datoria depaseste 10.000 EUR), decât cu
condiţia prejudiciului, fraudei, administrării proaste în mod
intenţionat, a neglijenţei totale, neaducerii la cunoştinţă în mod
deliberat ori a înșelaciunii intenționate dinspre Partea
răspunzătoare, caz în care limitarea obligaţiei nu este aplicabilă
pentru o asemenea parte răspunzătoare.
6.2 În nici un caz, orice Parte este răspunzătoare de orice altă
Parte pentru orice daună sau pierdere indirectă, incluzând
pierderea producţiei, pierderea profitului, pierderea câştigurilor,
pierderea contractului, pierderea sau distrugerea reputaţiei,
pierderea creanţei, pierderea clientelei, ca urmare a nerespectări
a contractului sau din alte motive. Prin prezentul contract Partea
este in mod expres exonerata de orice raspundere.
7 DURATA CONTRACTULUI, INCETARE ŞI SUSPENDARE
7.1 Cu excepţia cazului în care este stabilit altfel, acest
Contract va începe la data semnării şi va fi valabil 1 an, cu
excepţia cazului în care Contractul este terminat de una din Părţi
prin notificarea celeilalte Părți cel puțin 14 zile înainte. Dupa
expirarea termentului de 1 an Contractul se prelungeste automat pe
o perioadă nedeterminată de timp până când este reziliat de una din
Părţi prin notificare scrisă transmisă celeilalte Părţi cu minimum
14 zile inainte de data rezilierii.
7.2 Fiecare Parte poate rezilia sau suspenda acest Contract, cu
efect imediat şi fără a fi necesar ca o notificare să fie transmisă
în cazul:
(a) neîndeplinirii de către una din celelalte Părţi a oricărui
termen al acestui Contract (de exemplu întârzierea plăţii,
insolvabilitate, nerespectarea garanţiei parităţii preţului,
furnizare de informaţii eronate sau primirea unui număr
semnificativ de reclamaţii din partea Oaspeţilor); sau
(b) falimentului sau imposibilității de plata cu privire la
cealaltă Parte.
7.3 După rezilierea sau terminarea contractului, Beneficiarul va
onora rezervările existente pentru Turiști şi va plăti orice
comisioane (plus dobânda dacă este aplicabilă) datorate pentru
aceste rezervări în conformitate cu termenii acestui
Contract.
7.4 Direct Booking are dreptul să suspende imediat serviciile sale
(inclusiv afişarea Unității sau a disponibilităţilor în secțiunile
dedicate din site-ul Direct Booking) cu privire la un Beneficiar în
oricare dintre următoarele cazuri:
(i) Beneficiarul nu plăteşte Comisionul înainte de data
limită;
(ii) Beneficiarul plasează Oferte Turistice incorecte sau
înşelătoare in portalul Direct Booking;
(iii)Beneficiarul publica sau transmite spre publicare in portalul
Direct Booking tarife egale sau mai mari cu cele practicate la
receptie;
(iv) Unitatea nu acceptă o rezervare la tarifele introduse in
portalul Direct Booking;
(v) Beneficiarul încasează preţuri suplimentare de la unul sau mai
mulţi Turiști care au facut rezervare prin Direct Booking;
(vi) Direct Booking primeşte una sau mai multe relcamaţii legitime
şi serioase de la unul sau mai mulţi oaspeţi care au făcut
rezervări la Beneficiar;
(vii) utilizarea improprie a procesului de adaugare de impresii
ale Turiștilor prin orice metodă care are ca rezultat publicarea
unui comentariu/impresii pe Website-uri şi care nu este expresia
reală a unui sejur real al unui Turist real al Unitatii;
(viii) comportament nepotrivit sau neprofesionist orientat către
oaspeţi sau către personalul Direct Booking; sau
(ix) Beneficiarul refuză să fie de accord cu orice revizuire
rezonabilă a oricărui terment al acestui Contract;
7.5 Părţile sunt de accord că rezilierea sau suspendarea
prezentului contract de catre o Parte nu afectează drepturile şi
obligaţiile celeilalte Părţi (una vizavi de cealaltă) determinate
de prezentul Contract.
7.6 La reziliere contractului se va termina in mod absolut si in
intregime cu respect la Partea care invoca rezilierea fara a
prejudicia drepturile si creantele celeilale Parti. Clauzele 7, 9,
10 si 11 raman in vigoare si dupa rezilierea contractului.
8. INREGISTRAREA ŞI ARHIVAREA DATELOR
8.1 Sistemele, inregistrările şi arhivele Direct Booking
(incluzand informatiile inregistrare portal ul Direct Booking, ,
faxuri şi/sau email-uri) vor fi considerate dovezi suficiente
pentru existenţa şi primirea de către Beneficiar a rezervărilor
făcute de Turist şi suma comisionului pe care Beneficiarul îl
datorează Direct Booking conform acestui Contract, cu excepţia
cazului în care Beneficiarul poate furniza contra-dovezi rezonabile
şi credibile.
9 CONFIDENŢIALITATE
9.1 Părţile înţeleg şi sunt de acord cu faptul că în executarea
acestui Contract, fiecare Parte poate avea acces sau poate fi
expusă, direct sau indirect, la informaţii confidenţiale cu privire
la cealaltă Parte ("Informaţii Confidenţiale"). Informaţiile
Confidenţiale includ date despre Client, volumul de tranzacţii,
strategii de marketing şi planuri de afaceri, informaţii de
afaceri, financiare, tehnice, operaţionale şi alte astfel de
informaţii care nu sunt publice şi care fie sunt declarate de către
o parte divulgatoare ca fiind private sau confidenţiale, fie sunt
recunoscute în mod rezonabil de către o parte receptoare ca
trebuind să fie tratate ca private şi confidenţiale.
9.2 Fiecare Parte este de acord cu faptul că: (a) Informaţiile
Confidenţiale vor rămâne proprietatea exclusivă a părţii
divulgatoare iar partea receptoare nu va folosi nicio Informaţie
Confidenţială pentru niciun scop cu excepţia celui menţionat de
acest Contract; (b) va menţine şi folosi metode prudente pentru a
se asigura că angajaţii, ofiţerii, reprezentanţii, părţile sale
contractuale şi agenţii săi ("Persoane Permise") vor menţine
confidenţialitatea şi discreţia Informaţiilor Confidenţiale; (c) va
divulga Informaţii Confidenţiale doar acelor Persoane Permise care
trebuie să cunoască aceste informaţii în concordanţă cu acest
Contract; (d) va folosi metode prudente pentru a se asigura ca
Persoanele Permise nu vor copia, publica, divulga altora sau folosi
(în alt mod decât conform condiţiilor cu privire la aceasta)
Informaţiile Confidenţiale; şi (e) va returna sau distruge toate
Informaţiile Confidenţiale (copiile (pe hârtie sau digitale) ale
acestora) în urma cererii scrise din partea celeilalte Părţi.
9.3 Cu toate cele menţionate mai sus, Informaţiile Confidenţiale
nu vor include nicio informaţie (i) care este sau devine parte a
domeniului public prin niciun act de omisiune a părţii receptoare,
(ii) care îi este divulgată părţii receptoare de către o parte
terţă care nu are nicio obligaţie la confidenţialitate cu privire
la aceasta, sau (iii) a cărei divulgare este solicitată prin lege,
ordin judecătoresc, citaţie sau autoritate guvernamentală.
10 NOTIFICARI
10.1 Toate notificările şi comunicările trebuie făcute în română,
în scris, şi trimise ca facsimil sau printr-un curier recunoscut la
nivel naţional la numărul de facsimil sau de adrese indicate în
Contract.
11 FORTA MAJORA
Forta majora, asa cum este definita de legea romana, exonereaza de
raspundere partea care o invoca in conditiile legii. Partea care
invoca forta majora este obligata sa notifice celeilalte parti, in
termen de 5 zile, producerea evenimentului si sa ia toate masurile
posibile in scopul limitarii consecintelor respectivului eveniment.
In termen de 15 zile de la incetarea fortei majore, partea care a
invocat-o trebuie sa prezinte celeilalte parti, documente emise de
catre autoritatile competente, dovedind aparitia, natura
evenimentelor, durata si efectul acestora.